GOOD MORNING //

GOOD MORNING //

Ken je dat gevoel, dat je al voor dat je je ogen ’s ochtends open hebt gedaan, je zo’n stressvol gevoel hebt? Vanaf het moment dat ik één voet buiten mijn bed zet, ga ik meteen in de verzorgmodus. Meiden wakker maken, douchen, tandenpoetsen, aankleden, brood smeren, tas klaarmaken, naar school brengen…. Pas op het moment dat ik het kantoor binnen loop, begint de tijd voor mezelf. Alhoewel mezelf……

 

Dat eerste begin van die dag bepaald hoe je je de hele dag voelt. Toch fijn om die ochtend in ieder geval positief te laten verlopen. Daarvoor heb ik paar fijne tips!

 

 

#1 laat de buitenwereld even voor wat hij is

Wie doet het niet? Ik in ieder geval wel. Zodra mijn alarm af gaat, pak ik mijn telefoon en scrol ik mijn e-mail, facebook, instagram en alle nieuwssites vliegensvlug door. Vooral mijn mail zorgt vaak dat ik al bezig ben met wat er allemaal moet gebeuren vandaag. En dat terwijl die mail ook rustig een uur kan wachten. De eerste uurtjes zijn voor ons, daarna pas voor de rest van de wereld.

 

 

#2 plan vooruit

Hoe minder je hoeft te doen ’s ochtends, hoe beter. Dus wat kan je allemaal al voorbereiden? Ontbijttafel klaarmaken, tassen klaarzetten, kleding uitzoeken, noem maar op. Hoe minder je hoeft te doen, hoe minder er is om je druk over te maken.

 

 

#3 ontbijt

Over ontbijt gesproken…. Ik weet niet beter dan dat al mijn hele leven elke ochtend ontbijt. Tegenwoordig nog beter dan vroeger (muesli i.p.v. een beschuitje ;-)). Je lijf heeft de hele nacht kunnen herstellen en heeft nu behoefte aan nieuwe voedingsstoffen. Zonder goede bodem kan je je dag niet goed starten. Dat geldt voor ons, maar ook voor de meisjes. En bij ons mogen ze dan ook niet van tafel zonder hun bord leeg te eten.

 

 

#4 laat je alarm niet snoozen

Ok, ik ben hier heel slecht in, maar van die 5 minuten extra slapen, voel je je uiteindelijk echt niet beter. Onderzoekers hebben zelfs uitgevonden dat je door het laten snoozen van je alarm, je alleen maar moeier wordt en je vaak een nog veel groter probleem hebt, namelijk slaapgebrek. Wellicht is een halfuur eerder naar bed toch een beter idee…..

 

 

#5 positief

Probeer bij het wakker worden iets positiefs tegen je zelf te zeggen. Dit kan iets zijn waar je dankbaar voor bent, maar ook iets waar je bijvoorbeeld heel veel zin in hebt. Dit gevoel helpt je rustig te voelen en positief door de dag heen te komen.

 

 

#6 sporten

Wellicht is dit nog wel degene waar ik het meest slecht in ben, ik weet dat ik het nodig heb, maar ik heb nog geen routine ervoor gevonden (of discipline ;-)). Sporten of elke andere vorm van training (speciaal in de ochtend) zorgt voor meer energie, minder stress en meer productiviteit door de dag heen.

 

 

Liefs, Ester

 

 

*ps als er iemand is die mij kan motiveren voor #6, dan houd ik me aanbevolen :-) :-) :-)

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.